Låttips!

Vi gillar musik. Det är ganska uppenbart. Mycket av den musiken vi gillar spelar vi såklart på klubbkvällarna, men, det är ju faktiskt så att vi gillar annan slags musik också, som kanske inte alltid passar sig på dansgolvet. Jag har därför med det i tanke knåpat ihop en liten låtlista, med låtar som just nu är soundtracket till min vardag här i Göteborg. Och det vill jag dela med mig av.

En helt vanlig dag kan se ut såhär i låtföljd:

Postal Servcie - "nothing better"
Johnossi - "Man must dance"
Belle & sebastian - "electronic renaissance"
MGMT - "Time to pretend"
Arcade fire - "intervention"
Bright eyes - "lover I don't have to love"
Wolfman ft. Pete doherty - "for lovers"
Wolfsheim - "heroin, she said"
Zeigeist - "cuffs"
Silverbullit - "star"
The knife - "listen now"
Múm - "grasi vaxin gong"
Pixies - "Head on"
The soundtrack of our lives "sister surround"
All my friends are dead - "Days of sleep"
Markus krunegård - "samma nätter väntar alla"
Bright eyes - "first day of my life"

Det var lite låtar. Något ännu roligare skulle vara att få låttips utav er, musik kan man aldrig få för mycket av.
Så tipsa oss, så är nog chansen större att vi faktiskt spelar låten när ni kommer och önskar något av oss i DJ-båset!

Lägger in en video på låten som brukar få igång mig tidiga mornar också.
(the go! team - "huddle formation")

1 kommentar:

Anonym sa...

Låttips:
Laakso - Worst case scenario
John Frusciante - Murderers
Crystals Castles - Black panther
Laakso - norrköping
mgmt - kids
pacific - hot lips
the darlings - emily
ida maria - i like you so much better when you´re naked