känn ingen sorg för mig Sundsvall

"Klart klubben ska heta Friday I'm in love!"

Det var vad jag svarade när Jessica sa till mig, nån gång i början av februari, då vi brainstormade fram mängder av förslag som namn till klubben "Som att slå in en öppen, dörr; Friday I'm in love"

Sen bara hände allt. Stå i DJ-båset första gången, nervöst, första låten vi spelade någonsin Justice - "tthhee ppaarrttyy", kan inte sluta hajpa den låten.

Affischering, i ur och skur, trycka affischer ner i brevlådor, sjunga Markus Krunegård "jag är en vampyr" så högt att vi överröstar musiken på dansgolvet (känns det som ibland), råka trycka ut en skiva mitt i låten när det är fullt ös på dansgolvet (nybörjarmisstag, don't kill us), och dansa till just Friday I'm in love klockan 02.58 i slutet av varje klubbkväll.
Jag kommer sakna allt så fantastiskt mycket, och tack för allt, alla människor, för att ni finns och tack till alla som gjort dansgolven till det allra bästa.

Nog med heartbreaking stuff, den 10:e oktober gör jag comeback på klubben med mina all time favorites i bakfickan, så som The cure "just like heaven, Pulp - "common people", brainpool "bandstarter", Arcade fire "laika", Belle & sebastian "electronic reniassance".. och allt annat ni kan tänkas önska...

och
"Det var en kväll på ett diskotek
Jag följde varje hennes danssteg
Vi kanske ses det finns en chans
På nån spårvagn någonstans"
HAREGÖTTHAAJ!
/Gabrielle

3 kommentarer:

Anonym sa...

your the best!

Anonym sa...

Vadå "HAREGÖTTHAAJ!" ?
Sluta sno mina lines Gori!

Anonym sa...

ta det som en komplimang äpplet!