Saker att se fram emot

Länge har det sagts att det händer för lite saker i Sundsvall, och att det saknas ett live-utbud. Eftersom jag är jävig i frågan, då Stadshuset är min hemmaplan, så är det svårt att vara objektiv och rapportera om annat som händer runtom i stan.

Problemet är att det händer inte så mycket annat i stan som faller mig i smaken, och när det väl händer så försöker jag slänga in ett ord eller två om det, här på bloggen.

Men så kommer dagar som idag, när man öppnar lokal-tidningen och ser en artikel om Stadshusets framtidsplaner, och jag kan bara jubla.

Däribland nämner de Arctic Monkeys och en festival med indienerv. Det låter helt fantastiskt!

Slänger upp schemat som det verkar vara planerat i två månader framöver.

Trappen Event - livespelningar
26 juli – Juvelen
1 aug - Afasi & Filty
8 aug - Familjen
30 aug – Dj Dahlbäck, hela huset Spegelsalen
5 sep - Looptroop
12 sep - Florence Valentin
27 sep - Universal poplab
Fler artister tillkommer under hösten

Klubbkvällar varje fredag
1:a fredagen Hiphopklubben Sound Villa
2:a fredagen Indieklubben F.i.i.l Friday I'm in love
3:e fredagen Klubb Yard reggaeklubb
4:e fredagen 40-klubben – för alla i medelåldern

Inga kommentarer: