Hela världen är så underbar

Har grämt mig litegrann för att skriva det här inlägget, för det är absolut ingenting objektivt i det jag kommer att skriva.

Igår gjorde jag lite efterforskningar (vi kan ju låtsas som att det behövdes) på Laakso, kollade litegrann hur det såg ut med turnédatum och så. Gick in på deras gästbok, såg till min egen förvåning att jag missat att deras sångare och låtskrivare Markus Krunegård (tidigare projekt: Hets!, duett med Säkert!) har lagt upp egna låtar på svenska på myspace, och ska under året släppa en skiva under namnet Markusevangeliet.

Samtidigt gjorde jag lite mer efterforskning på Krunegård, och se till min förvåning att han numer är programledare för radiokanalen P3's (the one and only) program P3 live session, en roll som han tagit över från tidigare nämnda Annika Norlin (Säkert!).

Självklart lyssnade jag in mig på de tre låtar som ligger på Krunegårds myspace, och när jag satt i bilen på väg till skolan fick jag till min glädje höra "Jag är en vampyr" i P3 populär, med presentationen "En kille som vi tidigare bara hört på engelska" (ville påpeka att han tidigare faktiskt både sjungt på svenska i Hets! och på finska i Laakso, men det var bara ett påpekande).

Så P3's nya guldgosse verkar vara Markus Krunegård, och vi är många som är glada över det.

Markusevangeliet - Jag är en vampyr


Laakso - Västerbron


Laakso - Hetkinen Juice Leskinen


Hets! - Du är också dum!

Inga kommentarer: