104 helger senare

På fredag är det exakt två år sen på dagen sen jag och Gabrielle för första 
gången äntrade DJ-båset tillsammans med Daniel Westin. Vi hade absolut
ingen aning om vad som skulle komma, och trots att jag numer står ensam
som anordnare av Friday I'm In Love, så kan jag säga att jag har svårt att
beskriva hur fantastiska de här två åren har varit, både när jag hade
uppbackning av Gabrielle och Daniel, och nu det senaste halvåret när jag
varit ensam. 


Alla ni stammisar som dykt upp och dansat till den där lite konstiga musiken
jag spelar. Nya och gamla ansikten som jag känner igen. Det bubblar av 
kärlek i hjärtat när jag ser er och glädjen som en låt kan skänka klockan halv
3 på ett dansgolv. Och hur kärleken kan sprudla mellan två personer på 
samma dansgolv, hur musiken får folk att mötas och älska varandra. 


Om jag ska sammanfatta 2 år på Stadshuset, med FIIL så är det första jag 
kommer att tänka på är att första och sista låten är spikade på listan. Det har 
aldrig skett att klubben öppnats eller stängts med dessa låtar. 


Det är få klubbar som kan skryta med ett sånt pass bra artistuppsättning som 
vi har haft på FIIL. Melody Club, Kleerup, Familjen, Far & Son, Markus 
Krunegård, Lasse Lindh, Anna-Maria Espinosa, Kristian Anttila, Deportees,
[ingenting], Slagsmålsklubben och Parken. Ett gediget gäng inom den svenska
popeliten. Jag blir själv lite svimfärdig om någon hade sagt för 2½ år sedan 
att jag ska ha en klubb som dessa artister kommer på, eftersom merparten av
dem har varit mina favoritartister sen länge tillbaka. Det närmaste jag kan
beskriva det som är galet.


Jag har så många fantastiska historier att berätta om saker som hänt under
FIIL-kvällarna, jag har blivit friad till, tvånglad i dj-båset, hunnit slå av 
allt ljud, allt ljus och all bas under tre olika kvällar, stressat över att byta 
låt (låten som spelas har 10 sekunder kvar och jag vet inte vad som ska 
spelas näst, det är panik), ådragit mig en smula tinnitus, gråtit, skrattat,
men mest älskat. Er alla som varit där har verkligen gjort klubben, det 
är för att göra er nöjda som jag gör det här. Utan er skulle inte klubben
finnas.


Ni är bäst, jag älskar er allihopa! Vi ses på fredag!

Inga kommentarer: